Clicky

وبلاگ

انواع نوشیدنی بر پایه قهوه

انواع نوشیدنی بر پایه قهوه :

انواع نوشیدنی بر پایه قهوه

 

قهوه سیاه: (Black coffee)به طورکلی به مخلوط قهوه و آب گفته میشود.

شما باید آن را بدون اضافه کردن هیچگونه عسل، خامه، سیروپ یا  شیر سرو کنید اضافه کردن هر کدوم از موارد باعث تغییر در طعم و رنگ قهوه میشود .

این ساده ترین روش ممکن است اما الان باهم نگاه نزدیکتری به انواع نوشیدنی هایی که بر پاییه قهوه هستن میندازیم!

 

اسپرسو(espresso): اسپرسو معروفترین نوع قهوه ی کشور ایتالیا هستش. به طور کلی شما میتوانید با مقداری قهوه اسیاب شده و فشار بالای بخار آب قهوه اسپرسو درست کنید چیزی که در انتها بدست میاد مقداری قهوه با خامه فوم دار روشه!

این مدل قهوه پایه بسیاری دیگراز نوشیدنی هاست مثل آمریکانو.

اسپرسو(espresso)

 

رستریتو(Ristretto): این قهوه تقریبا مثل اسپرسو درست میشه با این تفاوت که حجم آب این قهوه نصف اسپرسو هستش و مقدار اندکی تفاوت در طعم.

رستریتو(Ristretto)

 

امریکانو(Americano): همینطور که از اسم این مدل از قهوه معلومه ساخت امریکایی هاست همه بر این باورند که در زمان جنگ جهانی دوم زمانی که امریکایی ها در ایتالیا بودن برای اولین بار یک سرباز مقداری اب جوش به قهوه اسپرسو خود اضافه کرد تا حجم بیشتری داشته باشه و از غلظتش کم بشه. درواقع امریکانو اسپرسو به همراه مقاری آب جوش هستش.

امریکانو(Americano)

لانگ بلک(Long Black): این مدل قهوه مقداری از امریکانو قوی تره. لانگ بلک در واقع یک شات اسپرسو به همراه مقدار کمی آب جوش (کمتراز امریکانو) هستش.

لانگ بلک(Long Black)

 

دوپیو(Doppio): دوپیو یا دابل در اینگیلیسی، به دو شات قهوه اسپرسو گفته میشه که زمان درست کردن قهوه از پورتافیلتر(سبد قهوه) دو سر روی دستگاه استفاده میکنیم. دوپیواین روز ها یک شات استاندارد برای قهوه حساب میشه.

دوپیو(Doppio)

 

قهوه دمی(Drip coffee): این یک تکنیک دم کردن قهوه هستش و به این روش دم کردن قطره ای هم میگن و به دلیل قطره قطره دم کشیدن این قهوه است. در این تکنیک شما زمان بیشتری استفاده میکنید ولی در اخر قهوه قوی تری در اختیار دارید.

قهوه دمی(Drip coffee)

 

قهوه فوری(Instant coffee): این آسان ترین روش برای تهیه قهوه هستش این پودر های قهوه که در کارخانه های بزرگ با دستگاه های فوق پیشرفته درست میشوند استفاده بسیار آسانی دارند و فقط پودر را داخل لیوان ریخته و به آن آب جوش اضافه میکنیم.

قهوه فوری(Instant coffee)

قهوه غوطه ور(Immersion coffee): در این روش ابتدا قهوه را ریخته سپس به ان آب جوش اضافه کرده و پس از چند دقیقه با فیلتر کردن قهوه بی نظیر به دست میارین. 

یکی از معروفترین ابزار های این مدل قهوه را می توان فرنچ پرس معرفی کرد که قهوه و آب نزدیک به جوشیدن را با هم مخلوط کرده و سپس برای یک قهوه خوب چیزی بیشتر از5 دقیقه زمان نیاز ندارید.

قهوه غوطه ور(Immersion coffee)

 

قهوه وکییوم(Vacuum coffee): این قهوه با دستگاه موکاپات درست میشود که شامل 3 بخش است که در بَخش پایینی آب میریزیم در قسمت وسط قهوه و بر روی شعله کم آتش قرار میدیم سپس آب بخار شده و فشار بخار آب باعث دم کشیدن قهوه میشود و در قسمت بالا قهوه جمع میشود .

قهوه وکییوم(Vacuum coffee)

نویسنده عماد کامیار عمادی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید