Clicky

وبلاگ

قهوه دی کف چیست ؟

خیلی از وقت ها شده که دلمون قهوه میخواد ولی به ساعت نگاه میکنیم و میبینیم واسه ورود کافئین به بدنمون خیلی دیره و اگه الان قهوه بخوریم تا صبح پلک ها رو هم نمیان و جغد درونمون بیدار میشه .

یا بعضی وقتا دلمون قهوه میخواد ولی تپش قلب بعدش و استرسی که میگیریم حس خوب نوشیدن قهوه و ازمون میگیره و با تمام علاقه ای که به نوشیدن قهوه داریم  بیخیال میشیم و میریم سراغ یه نوشیدنی بدون کافئین .

این جاست که قهوه دی کف به وجود اومد تا مرحمی باشه برای دل کسایی که دلشون میخواد قهوه نوش جان کنن و نمیتونن.

اما چطوری ؟

دی کف چیست؟

در ابتدا باید خدمت دوستان عزیز گفته شود که قهوه دی کف به قهوه ای گفته میشود که طی یکسری پروسه ها کافئین از قهوه گرفته میشود و مقدار آن انقدر پایین می آید که گاها آن را بدون کافئین می نامند.

قهوه بدون کافئین یا دی کف در واقع از دانه‌های قهوه که حداقل 97٪ کافئین آنها برداشته شده است به دست می‌آید.

روش‌های زیادی برای از بین بردن کافئین از دانه‌های قهوه وجود دارد. اکثر آنها شامل آب‌، حلال‌های آلی یا دی اکسید کربن هستند. دانه‌های قهوه در ماده حلال شسته می‌شوند تا زمانی که کافئین از آن‌ها استخراج شود سپس ماده حلال از آن‌ها زدوده می‌شود. کافئین همچنین با استفاده از دی اکسید کربن یا فیلتر ذغال سنگ هم زدوده می‌شود.

چرا باید قهوه بدون کافئین مصرف کنیم؟

بسیاری از دوست داران قهوه به دلایل مختلف پزشکی(دیابت،فشار خون...) از آشامیدن قهوه منع شدن اما این قهوه به دلیل نداشتن(بسیار کم داشتن) کافئین نعمت دوباره نوشیدن قهوه را به شما بر میگرداند.

به طور معمول در قهوه های دی کف شده از دان های نامرغوب بیشتر استفاده میشود، اما حرف ک کلمبیا بیانگر کیفیت این قهوه است البته اگر نسخه دی کف نشده را نوشیده باشید حتما از کیفیت بی مانند این دان باخبر هستید. این دان در مزارع کشور کلمبیا با ارتفاع 1600 تا 1800 متری کشت میشود.

 

چه مقدار کافئین در قهوه دی کف وجود دارد ؟

قهوه دی کف درسته که به عنوان یک قهوه بدون  کافئین  معرفی میشه ولی به این معنا نیست که هیچ  کافئینی درونش یافت نشه ولی با توجه به فرآیند هایی که درونش ایجاد میشود درصد  کافئین  این قهوه بسیار پایین میاد به صورتی که میتوان اسم این نوع دونه های قهوه را  بدون کافئین گزاشت .

نتایج یک مطالعه صورت گرفته روی قهوه دی کف حاکی از آن است که هر فنجان (6 اونس یا 180 میلی لیتر) نوشیدنی قهوه بدون کافئین حاوی ۷ میلی‌گرم کافئین است. 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید