Clicky

وبلاگ

دانه قهوه کاستاریکا چیست؟ 

دانه قهوه کاستاریکا

 

دانه قهوه کاستاریکا

 

امروزه قهوه به یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی های جهان تبدیل شده است که به روش های مختلف فراوری شده و با طعم های مختلفی مصرف می شود. درختی به نام قهوه که در مناطق گرمسیری رشد می کند دارای میوه های بالغی به نام گیلاس است که دانه این میوه به نام لوبیا یا قهوه شناخته می شود. این دانه ها در رنگ های قهوه ای تیره و روشن، سیاه و بژ وجود دارند که با توجه به نوع و درجه کیفی آن ها، عطر و طعم مختص به هر یک درجه بندی کرده و با درجات مختلف بو داده، آسیاب کرده و جوشانده شده و آماده میل کردن می شود. 

محبوترین نوع دانه های قهوه عربیکا و روبوستا هستند، البته قهوه در انواع دیگری مانند قهوه سبز، آمریکانو، موکا، اسپرسو، ماکیاتو و غیره نیز وجود دارد که ترکیبات خاص خود را داشته و طرفداران زیادی دارند. 

خواص قهوه 

قهوه به دلیل داشتن مقادیر بالای کافئین، انتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی اگر در حد معمول مصرف شود برای سلامتی بسیار مفید بوده و از ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند افسردگی، دابت نوع 2، آلزایمر، بیماری های کبدی و غیره جلوگیری کرده و برای تقویت دستگاه گوارش و ارتقاء قلب بسیار مفید است. 

دانه قهوه کاستاریکا

 

 

  • به دلیل وجود کافیین بالا در قهوه بعد از مصرف آن باعث هوشیاری بیشتر و انرژی مضاعف در بدن می شود. پس از مصرف قهوه و ورود کافیین به جریان خون موادی مانند دوپامین و نوراپی از مغز آزاد می شوند که باعث افزایش تمرکز، هوشیاری بیشتر و افزایش تقویت حافظه می شود. 

  • قهوه سوخت و ساز بدن را بالا می برد بنابراین یک گزینه عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن به حساب آمده و اگر به میزان مناسب مورد استفاده قرار بگیرد باعث تناسب اندام و چربی شوزی می شود. 

  • قهوه از وقوع سکته قلبی پیشگیری کرده و همچنین باعث کاهش مرگ در بیماران دارای سکته قلبی می شود. بیماران مبتلا به سکته قلبی با استفاده میزان مناسبی از قهوه می توانند از ایجاد سکته های بعدی جلوگیری کنند. استفاده از قهوه باعث تقویت قلب و عملکرد بهتر آن نیز می شود. 

  • یکی دیگر از خواص بسیار عالی قهوه انرژی زایی و شادی آور بودن آن است که از ایجاد افسردگی در افراد جلوگیری می کند. با مصرف مناسب قهوه سطح دوپامین و سرتونین در بدن افزایش میابد، این مواد باعث ایجاد حس خوب و شادی و لذت در بدن می شوند که در نهایت از مبتلا به  افسردگی جلوگیری می شود. 

  • تحقیقات نشان داده است که با مصرف مناسب قهوه از ایجاد بیماری هایی مانند دیابت نوع2، آلزایمر، پارکینسون، سرطان، سنگ صفرا و غیره جلوگیری کرده و باعث تقویت اندام های بدن و در پی آن طول عمر بیشتر نیز می شود. 

دانه قهوه کاستاریکا و خواص آن و مزه 

دانه قهوه

 

 

همانطور که گفته شد دانه قهوه در انواع مختلفی وجود دارد. دانه قهوه کاستاریکا در واقع از نژاد دانه قهوه عربیکا است. این نوع از دانه قهوه از درختان قهوه که در کشور کاستاریکا در آمریکای مرکزی کشت می شوند به دست می آید. کشور کاستاریکا از دو طرف با اقیانوس احاطه شده است و به دلیل داشتن خطوط ساحلی زیاد و آب و هوای گرم و مرطوب و همچنین وجود خاک های آتشنشانی غنی به یک منطقه بسیار مناسب برای کشت و پرورش درختان قهوه تبدیل شده است. 

قهوه کاستاریکا با عنوان طعم کلاسیک شناخته می شود، دارای طعمی سنگین و غنی و اسیدیته ملایم، عطر و بوی فوق العاده و بادی کامل است. این قهوه عمدتا دارای طعم شکلاتی و نسبتا شیرین مانند شکر قهوه ای و میوه های گرمسیری مانند مرکبات و زرد آلو است. 

تفاوت در روش های کاشت قهوه و نوع فرآوری آن ها در کشور کاستاریکا باعث تولید قهوه هایی با مشخصات و طعم های مختلف شده است. پردازش قهوه ها به دو صورت خشک و مرطوب انجام می شود. قهوه هایی که به روش مرطوب پردازش می شوند دارای طعمی بسیار واضح هستند و قهوه هایی که به روش خشک فراوری می شوند دارای طعم عسلی و ملایم تری هستند. 

قهوه کاستاریکا انواع مختلفی دارد که با توجه به درجه سختی انها دسته بندی می شوند. درجه سختی بستگی به ارتفاع زمین های  کشت درخت قهوه از سطح دریا دارد. 

درجه سختی قهوه یعنی میوه های قهوه تا چه میزان باید برسند تا برای چیده شدن اماده شوند. به طور کلی هر چقدر ارتفاع زمین از سطح دریا بیشتر باشد دانه های قهوه درجه سختی بالاتری داشته و دانه هایی سفت تر و با کیفیت بیشتری نیز خواهند داشت.  

بهترین نوع قهوه کاستاریکا کدامست

با توجه به ارتفاع زمین های کشت قهوه از سطح دریا، قهوه کاستاریکا در سه نوع تولید می شوند که عبارتند از: 

  • دانه قهوه بسیار سخت: این دانه ها در مناطقی با ارتفاع بالاتر از 1200 متر از سطح دریا رشد کرده و بیشترین درجه سختی را داشته و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مسلما قیمت بالاتری نیز دارند. 

  • دانه قهوه سخت: این دانه های قهوه در ارتفاع 1000تا 1200 متر از سطح دریا کشت می شوند و کیفیت مناسبی دارند. 

  • دانه های مدیوم : این نوع از دانه های قهوه کاستاریکا در ارتفاع 500 تا 900 متر از سطح دریا کشت می شوند و کیفیت پایینتری نسبت به دو نوع دیگر داشته و قیمت کمتری نیز دارند. 

در واقع بهترین نوع قهوه کاستاریکا در ارتفاعات بالاتر از 1200 متر از سطح دریا رشد کرده و درجه سختی بیشتری نیز دارند. 

گیلاس خشک شده درخت قهوه کاستاریکا برای تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد، البته به دلیل وجود مواد مغذی در این گیلاس ها می توان برای تولید لاته کاسکارا و آرد قهوه از ان استفاده کرده و به سایر کشور ها صادر کرد. 

انواع دانه قهوه

 

در صنعت توریستی کشور کاستاریکا تورها قهوه نیز وجود دارد که گردشگران می توانند نحوه کشت قهوه و عملیاتی که بر روی ان انجام می شود، تاریخ قهوه کاستاریکا و سختی و مشکلات تولید آن را از نزدیک مشاهده کرده و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه کسب کنند. 

فروشگاه قهوه بلک کافی با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش انواع دانه قهوه، دستگاه های قهوه ساز، پودر قهوه، نسپرسو، سیروپ و غیره فعالیت کرده و محصولاتی با تنوع بالا و بیشترین کیفیت را به مشتریان ارائه می دهند. اگر به صنعت قهوه علاقه دارید و از طرفداران انواع قهوه هستنید پیشنهاد می دهیم حتما به وب سایت فروشگاه بلک کافی مراجعه کرده و از محصولات متنوع و با کیفیت مجموعه استفاده کرده و به جزو مشتریان دائم این مجموعه شوید. 

 

 

 

برای خرید دانه کاستاریکا از سایت بلک کافی کلیک کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید