Clicky

وبلاگ

انواع دانه های قهوه روبوستا

انواع دانه های قهوه روبوستا

قهوه به دلیل طعم و عطر بسیار لذت بخش آن یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در جهان است. قهوه از دانه میوه های گیلاس مانندی از درختی قهوه به دست می آید و پس از فرآوری آماده مصرف می شود. درخت قهوه در دو نوع کانفورا و عربیکا پرورش داده می شود. قهوه روبوستا از دانه میوه های درخت کانفورا به دست می آید. بیشترین نوع قهوه تولید شده در جهان قهوه عربیکا است،  تقریبا 30 درصد از قهوه های جهان از نوع روبوستا هستند. در ادامه با فروشگاه بلک کافی همراه باشید تا با انواع دانه های قهوه روبوستا و ویژگی های آن آشنا شوید:

 

ویژگی ها و طعم قهوه روبوستا

انواع دانه های قهوه روبوستا

گیاه قهوه روبوستا بسیار مقاوم بوده و در ارتفاعات کمتر از 1000 متر از سطح دریا نیز رشد می کند، این ویژگی ها باعث می شود که کاشت و نگهداری گیاه روبوستا راحتتر بوده و در نهایت قیمت کمتری نیز نسبت به قهوه عربیکا داشته باشد.
ارتفاع گیاه کانفورا معمولا تا 10 متر هم می رسد و تقریبا در حدود 11 ماه رشد میوه های این گیاه کامل شده و می توان پس از برداشت گیلاس ها، دانه های قهوه روبوستا را تولید و فرآوری کرد .
قهوه روبوستا اغلب در آفریقای شرقی و غربی و مرکزی، آسیای شرقی، هند، ویتنام، برزیل، اندونزی، اوگاندا و غیره پرورش داده می شود. کشور ویتنام بیشترین تولید قهوه روبوستا را داشته و حدودا 40 درصد کل قهوه های روبوستا در جهان در این کشور پرورش داده و تولید می شوند.
بعد از اینکه میوه های درخت کانفورا به خوبی رسیدند می توان آن ها را از درخت چید. پس از چیدن میوه های گیلاس مانند آنها را خشک می کنند تا بتوان پوست ها خارجی میوه را از دانه های آن جدا نمود. پس از آنکه دانه های قهوه از میوه ها جدا شدند شستشو داده می شوند تا پوسته ها و بخش هایی از میوه که بر روی آنها باقی مانده است نیز به طور کامل جدا شده و دانه های قهوه  آماده خشک کردن و فراوری شوند.
دانه قهوه روبوستا بیضی شکل بوده و اندازه کوچکتری نسبت به دانه قهوه عربیکا دارد.
 دانه قهوه روبوستا قبل از بو داده شدن عطری مانند بادام زمینی یا جودوسر داشته و معطر است و پس از بو دادن و برشته شدن بوی سوختگی و چوب داشته و تلخی بیشتر و اسیدیته کمتری نسبت به قهوه عربیکا دارد.

این نوع قهوه چربی و قند و عطرکمتر نسبت به قهوه عربیکا داشته و طعم چوب و آجیل دارد.
کافیین موجود در دانه های قهوه روبوستا حدودا دو برابر قهوه عربیکا است و برای تهیه قهوه های فوری بسیار مناسب هستند. اگر میخواهید در طول شبانه روز انرژی بیشتری داشته باشید پیشنهاد می دهیم حتما یک فنجان از قهوه روبوستا را در ابتدای روز میل کرده تا بتواند با انرژی مضاعف تری به کارهایتان بپردازید.
قهوه روبوستا به دلیل ایجاد کرما و فوم غلیظ گزینه بسیار مناسبی برای تهیه قهوه اسپرسو و یا نوشیدنی هایی بر پایه اسپرسو مانند لاته و یا کاپوچینو است.


انواع قهوه روبوستا

Valhalla Java: نوعی قهوه روبوستا است که یک قهوه ارگانیک بوده و قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر انواع قهوه ها دارد. این قهوه دارای رایحه و طعم گردو و نان تست داشته و می توان آن را با قهوه عربیکا ترکیب کرد. این نوع از قهوه روبوستا در کشور های هند، سوماترا، گواتلاما و هندوراس تولید می شود.
قهوه ویتنامی باخ: به صورت 100 درصد خالص از قهوه روبوستا است که با شکر، نمک و روغن بو داده می شوند. به دلیل اینکه گیاه این نوع قهوه در خاک های اتشقشانی رشد می کند، دانه های آن طعمی مانند شکلات داشته و برای تهیه اسپرسو و ترکیب با قهوه های دیگر بسیار مناسب است.
قهوه Cannonball: عطری مانند شکلات تلخ و بادام بو داده داشته و طعم قوی تری نسبت به قهوه عربیکا دارد. این نوع قهوه را می توان هم به صورت دمی و هم در دستگاه اسپرسو ساز تهیه کرد.
Urja ترکیبی از قهوه روبوستای هندی و عربیکا است که می توان با اسپرسو، آمریکانو، کاپوچینو، لاته و یا به صورت دم نوش های سرد سرو کرد.
قهوه فارغ از نوع آن به طور کلی دارای عطر و طعمی بسیار دلپذیر است و انتخاب نوع قهوه کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. به طور کلی قهوه روبوستا طعم تلخ تری نسبت به قهوه عربیکا داشته و کافیین بالاتری نیز دارد. قهوه عربیکا نیز طعمی شیرینتر، آجیلی، و شکلاتی داشته و رایحه قوی تری دارد.

 

 

 

خرید انواع دانه های قهوه مرغوب از طریق سایت معتبر بلک کافی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید