Clicky

وبلاگ

دانه قهوه کلمبیا چیست؟

اگر از طرفداران پر و پا قرص قهوه هستید حتما نام قهوه کلمبیا به گوشتان خورده است، این قهوه از مشهورترین قهوه های با کیفیت دنیا است و کلمبیا نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان قهوه بخصوص قهوه عربیکا در جهان شناخته شده است.

مشخصات کلی قهوه کلمبیا

  • نوع: عربیکا
  • اسیدیته: متوسط به بالا
  • عطر: قوی
  • طعم: ملایم
  • درصد برشته شدن: دارک رست
  • کافئین: 1.17 درصد تا 1.37 درصد

به طور کلی قهوه کلمبیا به دلیل شرایط رشد عالی و نحوه پردازش آن به عنوان قهوه ای با طعم منحصر بفرد شناخته شده اما به دلیل آن که در مناطق گوناگون این کشور انواع مختلف قهوه رشد می کند طعم های گوناگونی از قهوه کلمبیا به سراسر جهان صادر می شود.

 

اغلب انواع قهوه کلمبیا به طعم ملایم گلی با ردپایی از میوه های گرمسیری، توت قرمز یا سیب و شیرینی شکلات، کارامل یا نیشکر مشهور بوده و رایحه و طعم میوه ای، مرکبات و ادویه جات را در آن ها می توان احساس کرد.

 

بخش اعظم تولید قهوه در کلمبیا را قهوه عربیکا تشکیل می دهد که نسبت به قهوه روبوستا مرغوب تر بوده، طعم شیرین و ملایم تری دارد و کافئین آن کمتر – حدود نصف – و اسیدیته آن قوی تر است.

روش های دم کردن قهوه کلمبیا

1. اسپرسو

همانطور که اشاره کردیم قهوه کلمبیا دارک رست چندان تلخ نبوده و از سوی دیگر اسیدیته بالا و طعم ملایم قهوه کلمبیا باعث شده گزینه ایده آل برای تهیه قهوه اسپرسو محسوب شود.

 

قهوه کلمبیا برای تهیه نوشیدنی های اسپرسو شیری از جمله ماکیاتو و کاپوچینو عالی است.

 

2. اروپرس

طعم متعادل و * بادی کامل قهوه کلمبیا آن را برای استفاده از روش اروپرس مناسب کرده است. جالب است بدانید همه ساله شهر بوگوتا – پایتخت کلمبیا – میزبان رقابت های اروپرس می باشد که به منظور بهبود فرهنگ دم کردن قهوه در این کشور برگزار می شود.

 

* بادی در واقع تاثیر دهانی و غلظت نوشیدنی قهوه است که روی زبان احساس می شود.

 

 

برای خرید دانه کلمبیا از سایت بلک کافی کلیک کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید