Clicky

وبلاگ

معرفی بزرگترین کافی شاپ های زنجیره ای دنیا

خب قراره با هم دیگه یه نگاه گذری به بزرگترین و معروف ترین کافی شاپ های دنیا داشته باشیم.

حتما همه میدونن که رتبه نخست این لیست به استارباکس تعلق داره پس بریم که یه نگاهی به این شرکت بندازیم:

استار باکس

استارباکس غول قهوه جهان

 

 شرکت استارباکس در سال ۱۹۷۱ توسط جری بالدوین، زو سیگل و گوردون بوکر تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن مستقر میباشد.

نخستین کافیشاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسندهای به نام گوردون بوکر که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند کار خود را آغاز نمود. مشوق این سه نفر در راهاندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش میرسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی بودادن قهوه را به آنها آموزش داد. این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.

در سال ۱۹۸۲ موسس اصلی این شرکت، هاوارد شولتز با پیشنهاد فروش اسپرسو و قهوه، به جمع شرکا اضافه شد.

در سال ۱۹۸۵، شولتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره‌ای را تحت نام «ایل جورناله» را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس، حق امتیاز فروشگاه‌های خود را به شولتز واگذار کردند. شولتز به سرعت این دو شرکت را را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی‌شاپ استارباکس در کشورهای مختلف مشغول شد. نخستین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند.

استارباکس

در سال ۱۹۹۶ نخستین کافیشاپ استارباکس در خارج از آمریکای شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد

در سال ۱۹۹۸ فروشگاههای این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد.

در ماه آوریل سال ۲۰۰۳، کافی شاپ های استارباکس به عنوان بهترین عرضهکننده قهوه در سیاتل، واشینگتن انتخاب شد و شمار شعبههای آن در سراسر جهان به شمار ۶۴۰۰ رسید.

علاوه بر انواع قهوه دمکردنی و اسپرسو، در کافیشاپهای استارباکس چای، انواع نوشیدنیهای داخل بطری، شیرینی، ساندویچهای آماده و گونهای میلکشیک قهوه اختصاصی استارباکس با نام «فراپوچینو» نیز سرو میشود.

مقام دوم در این لیست متعلق است به دانکین دوناتس،بریم با هم یک نگاهی هم به این شرکت داشنه باشیم:

 دانکین دوناتس

 

دانکین دوناتس

Dunkin'Donusts یک شرکت تولید شیرینی و کافی شاپ آمریکایی هستش که در سال 1950 توسط ویلیام روزنبرگ تاسیس شد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر ماساچوست هستش و نزدیکترین و جدی ترین رقیب براس استارباکس به حساب میاد،این شرکت کار خود را در ابتدا با فروش قهوه ،دونات و شیرینی های مختلف مثل مافیین و... شروع کرد و در ابتدا شعبه ها دارای نظم کامل و محصولات یکسانی نبودند.

Dunkin'Donusts

اما در سال 1990،الاید لاینز که قبل از این صاحب بستنی فروشی بزرگ بسکین رابینز نیز بود دانکین دوناتز را خرید و دو شرکت را ادغام کرد ونظم بهتری را ایجاد کرد  در نتیجه در سال 1998 برند بیش از 2500 در جهان را در اختیار داشت به فروش سالانه 2 میلیارد دلار رسید.

Dunkin'Donusts

هم اکنون شعبه های دانکین دوناتس در دنیا به بیشتر از 12000 شعبه رسیده است و در 45 کشور دنیا قهوه و شیرینی های خودشون را ارائه میدن.

هم اکنون این شرکت منو بسیار هیجان انگیزی دارد و علاوه بر شیرینی قهوه ،چای ،نوشیدنی های چون هات چاکلت ،آیس تی، نوشیدنی های سرد ،اسموتی ، یک نوع ساندویچ مخصوص  به نام Big N Toasted"" را در منو جا داده که این موارد در تمام روز شما را به دانکین دوناتس میکشد.

Dunkin'Donusts

Dunkin'Donusts

Tim Horton"s  پادشاه غذایی کانادا!

شرکت تیم هورتونز در واقع  یک کمپانی فست فود هستش که قهوه و شیرینی و دونات هم سرو میکنن و ساختمان اصلی این شرکت در تورنتو واقع شده.این کمپانی در سال 1964 در شهر همیلتون توسط بازیکن هاکی روی یخ تیم هورتون و جیم چارید پایه گذاری شد.

Tim Horton"s

در ابتدا تمرکز فروشگاه بر روی فروش همبرگر بود اما در سال 1967 تیم هورتون وارد شراکت با رون جویس شد(کسی که بعد از مرگ تیم هورتونز در سال 1974 مدیریت شرکت را بر عهده گرفت)  و با هم کار رو توسعه دادن و قهوه و دونات هم در منو اضافه کردن،کار به طوری پیش رفت که بعد از مرگ تیم هورتونز شرکت صاحب 40 شعبه بود آن ها با سرعتی باور نکردنی شعبه 500 ام را در 1991 افتتاح کردند در سال 2005 آن ها به طرزی باور نکردنی 22% از غذا کانادایی ها را تامیین میکردند!

Tim Horton"s

Tim Horton"s

در سال 2014 برگر کینگ حاضر شد با مبلغ 11.4 بیلیون دلار تیم هورتونز را بخرد و این دو شرکت با هم ادغام شدند و به سومین شرکت فست فود و کافی شاپ بزرگ دنیا تبدیل شدن.

تیم هورتون در حال حاضر نزدیک به 10000 شعبه در سرتا سر دنیا داره و در  آمد هنگفتی از تمام دنیا به جیبش سرازیر میکنه!

 

در حال حاضر این شرکت منو بزرگ و متنوعی داره و پیشنهاد اولشون قهوه و دونات هستش،در این کافی شاپ قهوه ، چای ، هات چاکلت و نوشیدنی های سرد مختلفی سرو میشه در سال 1990 آن ها کاپوچینو و آیس کاپوچینو بسیار خوش مزه ای ارائه دادن که شهرت بسیاری براشون به همراه داشت،در سال 2009 50% فروش آن ها از صبحانه بود و 50% از بقیه فروش مختص به قهوه بود،همچنین این شرکت قدرت بالایی در تولید شیرینی داره و انواع مافیین ، کروسان ، کوکی ، بگلس و بیسکوییت رو روزانه پخت میکنه وعلاوه بر اون ساندویچ های متنوع و بی نظیر و چیز کیک های خوشمزه این کافی شاپ شما رو هر روز به سمت خودش میکشونه.

Tim Horton"s

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید