Clicky

وبلاگ

10 نکته در مورد قهوه که نمیدانید !

 امروز میریم که با هم 10 نکته  در مورد قهوه بخوانیم که شاید نمی دانستید:

1. قهوه میتواند کشنده باشد !

خواص قهوه

 

قهوه با وجود مزیت های بسیاری که دارد میتواند کشنده باشد که البته کارشناسان بهداشت میگویند این اتفاق با آشامیدن 80 تا 100 فنجان قهوه در مدت زمان بسیار کوتاه رخ میدهد و اصلا پیشنهاد نمیشود ، در سال 2015 سازمان سلامت جهانی در مورد خطرات مصرف کافئین پودری ، محصولی که به تازگی بسیار محبوب شده هشدار داد .

 

2. قهوه برای شما بسیار مفید است 

 

خواص دانه قهوه

 

مطالعات زیادی در سال های 2015 ، 2016 و 2017 نشان دادند که قهوه برای کبد مفید است همچنین خطر حمله قلبی را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش میدهد ،به علاوه تحقیقات میگویند که مصرف  یک تا پنج فنجان قهوه در روز خطر کلی مرگ زودرس را کاهش میدهد ، آزمایشاتی به تازگی نشان میدهد که قهوه با کاهش خطر ابتلا به MS نیز مرتبط است .

 

3. قهوه میل جنسی را افزایش میدهد؟!

 

خاصیت دانه قهوه

 

این به هر حال روی موش ها جواب داده! دانشمندان میگویند مصرف قهوه ممکن است میل جنسی افرادی که به صورت مداوم قهوه استفاده نمیکنند را افزایش دهد .

4.قهوه درد را کاهش میدهد؟!

 

کاهش درد قهوه

 

یک مطالعه  نشان داد است که دوزهای متوسط ​​کافئین - معادل دو فنجان قهوه - می تواند درد عضلانی بعد از ورزش را کاهش دهد. اما این تحقیق بر روی افرادی انجام شد که به طور منظم قهوه مصرف نمی کردند. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد کسانی که قبل از نشستن شروع کار با  کامپیوتر قهوه می‌نوشند، گردن و شانه‌ درد کمتری دارند. با این حال، این مطالعات به اندازه کافی بزرگ نبود و تحقیقات کافی برای نتیجه گیری قطعی در مورد این احتمال انجام نشد .

 

5.کافئین واقعا شما را بیدار نگه میدارد!

 

خاصیت قهوه

 

کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که از قهوه 6 ساعت قبل از خواب اجتناب کنید، زیرا اثرات کافئین می تواند ساعت ها ادامه داشته باشد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که کافئین می تواند ساعت داخلی بدن شما را گیج کند و سیگنال هایی را که به شما می گویند چه زمانی بخوابید را گیج می کند. مطالعه دیگری نشان داد که کارگران شیفت شب  متوجه می شوند قهوه در طول ساعات کاری خواب آنها را مختل می کند.

 

6.قهوه دی کف هم کافئین دارد!

 

 چی؟! بله! یک مطالعه نشان داد اگر 5 تا 10 فنجان قهوه بدون کافئین بنوشید، می توانید به اندازه یک یا دو فنجان قهوه عادی  کافئین دریافت کنید.

 

7.برای از بین بردن کافئین از مواد شیمیایی استفاده میشود!

 

خواص شیمیایی قهوه

 

در روش دی کف کردن دانه ها داخل آب میشوند به صورتی که کافئین در محلول به سمت بالا میرود و در آنجا با استفاده از یک حلال آلی به نام متلین کلارید  شسته میشود و به قهوه بدون کافئین تبدیل میشود .

 

8.کافئین عامل طعم تلخ نیست!

 

جالب است بدانید که بر خلاف باور عمومی که بر این است تلخی قهوه برای کافئین موجود در آن است ، این تلخی برای آنتی اکسیدان هاست و برای کافئین نیست!

 

9.برشته کردن خوب و دم آوری خوب مهمترین عوامل قهوه خوب!

 

برشته کاری قهوه

 

 

وقتی صحبت از طعم عالی به میان می آید، آزاد شدن طعم های قهوه به بو دادن و دم کردن خلاصه می شود. در حین برشته کردن، روغن درون دانه در حدود 400 درجه شروع به بیرون آمدن می کند. هر چه روغن بیشتر باشد، طعم آن قوی تر است. محتوای کافئین با افزایش زمان تماس آب با قهوه افزایش می یابد، یعنی قهوه معمولی مثل فرانسه و آمریکانو اغلب کافئین بیشتر از اسپرسو یا کاپوچینو دارد.قهوه های تیره تر نیز کافئین بیشتری آزاد می کنند.

 

10.قهوه توسط بز ها کشف شد!!

 

کشف قهوه

 

هزاره پیش در دامنه کوهی در آفریقا، گله ای از بزها پس از ضیافت با میوه های قرمزقهوه، چوپانی را شبانه بیدار نگه داشتند. چوپان کشف کرد حیوانات خود از حالت عادی خارج شده اند سپس چوپان بز های خود را نزد چند تن از راهبان برد و جلسات دعای بسیار طولانی شروع شد. به هر حال داستان خوبی است.

 این هم از مطلب آخر و جایزه شما، از آنجایی که شما تا آخر راه را پشت سر گذاشتید: یک مطالعه نشان می دهد که آمریکایی ها بیشتر آنتی اکسیدان های خود را ازقهوه روزانه  دریافت می کنند. یک تا دو فنجان قهوه در روز مفید به نظر می رسد. یا، اگر قهوه دوست ندارید، می توانید چای سیاه، دومین منبع آنتی اکسیدانی پرمصرف را امتحان کنید. موز، لوبیا خشک و ذرت پنج مورد اول را تشکیل می دهند.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

منبع :  https://www.livescience.com/27726-10-things-you-need-to-know-about-coffee.html

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید