Clicky

وبلاگ

لولر قهوه چیست و چگونه استفاده میشود؟

 

یکی از وسیله های کاربردی در عصاره گیره قهوه توسط دستگاه های اسپرسو ساز لولر است که این روز ها بسیاری از باریستا ها از آن استفاده میکنند.

در پاسخ به این سوال که آیا واقعا لولر وسیله ی مهمی است یا خیر بهتر است بگوییم بله! 

عوامل زیادی تاثیر گذارند در کیفیت یک اسپرسو  که شامل تمپر نوع دستگاه اسپرسو ساز اندازه ی آسیاب قهوه و.... میباشند. اما یکی از مهم ترین وسیله ها لولر میباشد که به صورت کامل برای شما توضیح میدهیم.

لولر قهوه چیست؟

لولر قهوه یک وسیله ی ضروری برای باریستا ها میباشد که به وسیله ی آن میتوانند سطح قهوه ی ریخته شد روی پرتافیلتر را صاف کرد و سپس توسط تمپر فشرده سازی انجام شود.

در گذشته به وجود این وسیله توجهی نمیشد اما امروزه به عنوان یکی از وسیله های ضروری برای عصاره گیری قهوه به حساب میاید.

چرا باید از لولر استفاده کنیم ؟

هنگامی که داخل پرتافیلتر قهوه میریزیم بسیار مهم است که آب جوشی از دستگاه به راحتی از آن عبور کرده و در همین حال کمترین همنشینی را با قهوه داشته باشد. 
استفاده از لولر باعث میشود که سطحی یکنواخت از قهوه را روی پرتافیلتر ایجاد کرده تا مانعی برای عبور آب از قهوه را نداشته باشیم و عصاره گیری یکنواخت انجام شود.

همچنین در زمان عصاره گیری زمانی که قهوه خیس میشود افزایش حجم پیدا میکند و اگر درون پرتافیلتر فضای کافی برای عبور آب وجود نداشته باشد با ورود آب جوش به پرتافیلتر با افزایش حجم قهوه از پرتافیلتر بیرون میزند و باعث میشود عصاره گیری اصولی نداشته باشیم.
 

نحوه استفاده از لولر چیست؟

نحوه ی کار با لولر بسیار شبیه به تمپر میباشد. بعد از آسیاب کردن قهوه و ریختن آن روی پرتافیلتر ابتدا سطح قهوه را بدون ایجاد فشار با انگشت صاف کرده سپس بازوی خود را به حالت نود درجه نگه میداریم و ساعد خود را به صورت عمودی روی لولر یا تمپر قرار میدهیم. سپس تمپر را روی سطح قهوه ریخته شده روی پرتافیلتر قرار داده و با چرخاندن آن سطح قهوه را صاف میکنیم.

میزان و یکسان بودن فشاری که روی قهوه توسط لولر و تمپر وارد میکنیم تناسب مستقیمی با میزان غلظت قهوه دارد .

توجه داشته باشیم که اگر میزان فشار با تمپر و یا لولر بیش از اندازه باشد باعث میشود یه طعم قهوه بسیار تلخ تر شود.


شما میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه بلک کافی از انواع لولر های موجود در فروشکاه ما اطلاع پیدا کنید: خرید تمپر و لولر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید