Clicky

وبلاگ

فواید و مضرات قهوه برای افراد

فواید و مضرات قهوه

فواید و مضرات قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی‌های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده‌ای مصرف آن را برای سلامتی مضر می‌دانند، اما این نوشیدنی طبیعی نیز مانند بسیاری از خوراکی‌های دیگر خواصی دارد و باید در مصرف آن تعادل رعایت شود تا مشکلی در پی نداشته باشد. در ادامه فواید و مضرات قهوه را می خوانید.

فواید مصرف قهوه برای همه سنین

فواید مصرف قهوه

1.در سال 2014 محققان آزمایشی را مبنی برنوشیدن قهوه افراد آغاز کردند. در این آزمایش حدود 4800 نفر در عرض 4 سال حداقل یک فنجان قهوه نوشیدند.

بعد از 4 سال، آزمایشات نشان داد که این افراد 11% کمتر نسبت به دیگر افراد به بیماری دیابت نوع بی دچار میشوند.

در تحقیقات دیگری که در سال 2017 انجام شد، به این نتیجه رسیدند، افرادی که روزانه بین 3 الی 4 فنجان قهوه کافئین‌دار یا بدون کافئین مینوشند، کمتر به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع 2 دچار میشوند.

 

2. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که کافئین، که در قهوه وجود دارد افراد را در برابر بیماری‌هایی نظیر پارکینسون محافظت می‌کند.

علاوه بر این مطالعاتی که در سال 2017 انجام شد نشان می‌دهد، کافئین درون قهوه به کنترل حرکت در افراد مبتلا به پارکینسون و همچنین میتواند، آلزایمر و افسردگی را در افراد کنترل کند.

3.افراد سالخورده با توجه به بهتر شدن گردش خون در مغز ، می توانند با نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام غروب بهتر بخوابند.

4.کافئین سبب گشاد شدن عروق می شود، لذا بعنوان دارو و از جمله در موارد سردرد، آسم، نارسائی قلب و مسمومیت ناشی از مورفین مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید و مضرات قهوه برای افراد در بلک کافی

5.در مورد اثر قهوه بر سطح کلسترول خون باید توجه داشت که طرز تهیه قهوه اهمیت دارد. در این رابطه قهوه فیلتر شده هیچ گونه اثر سوئی ندارد، حال آنکه قهوه فیلتر نشده (مثلا اسپرسو) حامل موادی است که پس از ورود به خون سبب افزایش سطح کلسترول می گردد.

6.تحقیقات جدید نشان می دهند که نوشیدن مرتب قهوه در حد اعتدال، ریسک ابتلاء به سنگ صفرا را تا 25 در صد کاهش میدهد. قهوه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است . احتمال داده می شود که اسید های کلروژنیک قهوه از سرطان روده بزرگ و کبد جلوگیری می کنند.

7.قهوه در هضم غذا تاثیر گذار است. یک فنجان قهوه پس از غذا ، تولید اسید معده و ترشح اسیدهای صفرا را تحریک می کند.

فواید و مضرات قهوه برای افراد در بلک کافی

مضرات قهوه

  1. فشار خون: قهوه فشار خون را بالا می‌برد. حتی اگر این افزایش خیلی جزئی هم باشد، کسانی که دچار پرفشاری خون هستند در برابر این تاثیر قهوه آسیب پذیرترند.


۲- پوکی استخوان: مصرف کنندگان بالای قهوه ممکن است دچار افزایش دفع کلسیم از ادرار شده و در معرض خطر پوکی استخوان قرار گیرند. این مشکل به خصوص در مورد کسانی که به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

فواید و مضرات قهوه برای افراد در بلک کافی


۳- خواب نامطلوب: افراط در مصرف کافئین ممکن است تا حد چشمگیری سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند. همچنین مقدار بالای کافئین تاثیرات منفی در به خواب رفتن و کیفیت خواب دارد. هر فردی باید متناسب با شرایط خواب خود ساعت نوشیدن قهوه را تنظیم کند، اما به طور کلی توصیه می‌شود ۴ تا ۶ ساعت قبل از به رختخواب رفتن قهوه نوشیده نشود.

4. محققان اشاره کرده‌اند مصرف قهوه در دوران بارداری بی خطر نیست و ممکن است، کاهش زمان بارداری و وزن کم نوزاد را در بر داشته باشد.

5. قهوه تولید اسید معده را تحریک می کند. بنابراین افراد دارای معده حساس و یا مبتلا به بیماری معده باید مصرف قهوه را به 2 فنجان در روز محدود کنند.

6.در طی زمان سلولهای مغز به وجود کافئین عادت می کنند. در صورتیکه مصرف قهوه به یکباره قطع شود، ممکن است که سر درد عارض گردد.. ولیکن این وضعیت پس از چند روز فروکش میکند.

 

فواید و مضرات قهوه برای افراد در بلک کافی

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید