Clicky

وبلاگ

دانه قهوه سوماترا چیست؟ 

اگر از طرفدارن و علاقه مندان به قهوه هستید حتما با نام های مختلف انواع قهوه از جمله سوماترا، کاستاریکا، عربیکا و روبوستا آشنا هستید. اگر می خواهید تجربه متفاوتی از تست طعم های مختلف قهوه را داشته باشید پیشنهاد می دهیم حتما یکبار قهوه سوماترا را تست کنید و از طعم و عطر متفاوت و خاص آن لذت ببرید. برای آنکه بدانید دانه قهوه سوماترا چیست؟ چه خواصی دارد و به چه دلیل طعم متفاوتی دارد در ادامه با مجموعه بلک کافی همراه باشید:  

قهوه سوماترا و ویژگی های آن 

دانه قهوه سوماترا

 

این نوع قهوه یکی از پرطرفدارترین قهوه های جهان است که در جزیره سوماترا واقع در نواحی سواحل غربی اندونزی کشت و تولید می شود، به همین دلیل به نام قهوه سومانرا شناخته می شود. جزیره سوماترا ششمین جزیره بزرگ جهان است که به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای گرم و مرطوب و همچنین خاک اتشنشانی بوده که یکی از بهترین مکان های برای رشد و پرورش قهوه است. 

مهم ترین ویژگی قهوه سوماترا طعم بسیار لذیذ و منحصر بفرد ان است که دلیل اصلی ان شرایط آب و هوایی و روش های خاص برداشت و فرآوری فهوه است. 

قهوه سوماترا از نوع قهوه عربیکا بوده و دارای اسیدیه کم تا متوسط است. عطر این نوع قهوه عمدتا ترکیبی از میوه، گیاهان و ادویه جات است و طعم خاکی و ملایم از ویژگی های منحصر بفرد قهوه سوماترا است. این قهوه کافیین متوسط تا نسبتا بالایی داشته و می توان از مدیوم تا دارک رست آن را برشته کرد. 

علت اصلی طعم خاکی قهوه سوماترا نوع فراوری و تخمیر آن است. اگرچه داراب بودن طعم خاکی و گیاهی در سایر قهوه ها نشان از بی کیفیت بودن انها دارد اما این ویژگی ها در قهوه سوماترا بسیار طبیعی است. 

نحوه تولید و فرآوری قهوه سوماترا 

دانه قهوه سوماترا

.برای اینکه بتوان قهوه را فراوری و مصرف کرد باید مراحل مختلفی طی شده تا قهوه آماده مصرف شود. در اکثر نقاط جهان برای تولید و فراوری دانه قهوه باید انها را کاملا خشک می کنند تا حدودا 9 تا 11 درصد رطوبت در دانه های قهوه باقی بماند، اما در جزیره سوماترا به دلیل آب و هوای بسیار مرطوب نمی توان دانه های قهوه را به این روش خشک کرد و کشاورزان از زمانی که میوه های درخت قهوه را برداشت می کنند تنها 4 ساعت زمان دارند تا آنها را خشک کنند، با توجه به این شرایط دانه های قهوه سوماترا مانند دیگر دانه های قهوه تولید شده کاملا خشک نمی شوند و مقداری رطوبت در انها باقی می ماند. 

 

 

 

برای فرآوری دانه قهوه در جزیره سوماترا ابتدا میوه درخت قهوه که گیلاس نام دارد و کاملا مرطوب است جمع اوری می کنند، این گیلاس دارای چند لایه مختلف است و درون آن دانه قهوه وجود دارد. پس از جمع اوری گیلاس ها پوست بیرونی آن را جدا کرده و دانه های قهوه ار درون کیسه های مخصوصی قرار می دهند تا به مدت یک شب تخمیر شده و پوست بیرونی آن راحتتر جدا شود. روز بعد دانه های قهوه را شستشو می دهند تا تمامی باقی مانده های میوه از روی دانه های قهوه جدا شوند. در این مرحله همچنان یک لایه پوست بر روی دانه های قهوه وجود دارد، این دانه های قهوه را برای مدت حدودا 3 تا 4 ساعت در مقابل نور خورشید قرار می دهند تا به مقدار جزیی خشک شوند. پس از آن دانه های نسبتا خشک شده را به انبار انتقال می دهند تا پوست آنها جدا شده و بیشتر خشک شوند. 

یکی از ویژگی های بسیار مهم دانه قهوه سوماترا ارگانیک بودن آن است که در هیچ یک از مراحل تولید و فراوری آن از سموم شیمیایی و کود ها استفاده نمی شود که این امر باعث تولید قهوه های بسیار با کیفیت با طعم و عطر بی نظیر و خاص می شود. 

خواص قهوه سوماترا 

این نوع قهوه نیز مانند دیگر قهوه های با کیفیت جهان برای سلامتی بسیار مفید است و با نوشیدن میزان مناسبی از آن در طول شبانه روز از مبتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می شود. از جمله خواص بسیار مهم قهوه سوماترا می توان به چربی سوزی و کاهش وزن، افزایش هوشیاری، انرژی بیشتر و بهبود عملکرد فیزیکی بدن، خاصی انتی اکسیدانی، جلوگیری از ابتلا به بیماری های آلزایمر، دیابت نوع 2، پارکینسون، مشکلات کبدی، کاهش بروز سکته قلبی، پیشگیری از سرطان، افزایش طول عمر، جلوگیری از افسردگی و بهبود روحیه و غیره اشاره کرد. 

طرز تهیه قهوه سوماترا 

دانه قهوه

 

برای اینکه طعم منحصر بفرد و خاصی از قهوه سوماترا را تجربه کنید بهتر است از این قهوه برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید. برای این منظور پس از آسیاب دانه های قهوه سوماترا، آن ها را به همراه آب تصفیه شده درون دستگاه اسپرسوساز ریخته و پس از انکه آماده شد میل کرده و طعم بی نظیری از این نوع قهوه را تجربه کنید. 

دانه قهوه

 

برای انکه همیشه قهوه تازه داشته باشید بهتر است که دانه قهوه سوماترا را در یک ظرف دربسته بدون هوا در محیطی خشک و غیر از یخچال نگهداری کنید و برای هربار مصرف مقداری از آن را آسیاب کرده و پس از آماده شدن میل کنید. 

مجموعه نام آوران سلامت باد و فروشگاه بلک کافی با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فراوری و فروش انواع قهوه و تجهیزات مرتبط با آن فعالیت می کند. در فروشگاه اینترنتی بلک کافی انواع قهوه عربیکا و روبوستا و غیره در بسته بندی هایی با حجم های مختلف و قیمتی مناسب عرضه می شوند، علاوه بر این انواع دستگاه ها و تجهیرات مرتبط با قهوه از جمله اسپرسوساز، موکاپات، ماگ، لوازم نظافت، قهوه جوش و غیره در دو نمونه خانگی و صنعتی نیز به مشتریان ارائه می شوند. با مراجعه به این وبسایت می توانید هر آنچه که نیاز دارید را با قیمتی بسیار مناسب و تنوع بالا خریداری کرده و لذت نوشیدن قهوه های بسیار با کیفیت را تجربه کنید. 

 

 

برای خرید دانه قهوه سوماترا از سایت بلک کافی کلیک کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید