Clicky

وبلاگ

قهوه سبز

قهوه سبز


قهوه سبز در مقایسه با نوع بو داده آن سطح بیشتری از اسید کلروژنیک را دارا می باشد.دانه قهوه سبز متابولیسم را از طریق عملکرد اسید کلروژنیک تحریک می کند این ماده همزمان با تحریک کبد برای چربی سوزی از آزاد شدن گلوکز در گردش خون نیز جلوگیری می کند.به جای ذخیره چربی بدن از آن به عنوان سوخت استفاده می کند چرا که قند خون در دسترس کاهش می یابد .کلروژنیک اسید قابلیت بدن را جهت ذخیره چربی کاهش می دهد.

 

 

نظرهای آکادمیک درباره قهوه سبز


– دانشگاه جان هاپکینز (JHU) در تحقیقات خود پیرامون قهوه سبز اعلام کرده است که مصرف منظم قهوه سبز میزان چربی کبد را کاهش می دهد و در درمان کبد چرب موثر است.

– انجمن شیمی آمریکا(ASC) پس از تحقیق اخیر خود بر روی ۱۶ نفر که بین ۲۲ تا ۴۶ سال داشتند،اعلام کرد که مصرف قهوه سبز می تواند در طول ۲۲ هفته ۱۰٫۵% درصد وزن بدن و یا ۱۷% از چربی بدن را کاهش دهد.

– انجمن دیابت آمریکا(ADA) مصرف قهوه سبز را برای دیابت مفید دانسته است.

 

مزایای سلامت آوری قهوه سبز


– حفظ قند خون در شرایط سالم
– کاهش فشار خون
– بهبود عملکرد قلبی-عروقی
– خواص آنتی اکسیدانی که ضد سرطان است.
– حذف رادیکال های آزاد از بدن به میزان دو برابر چای سبز و انگور.

 

بهترین زمان مصرف قهوه سبز قبل از صرف صبحانه است.

 

روش مصرف قهوه سبز


دانه : ۱۰ گرم دانه قهوه سبز را در ۱۵۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. پس از سرد شدن آن را صاف نموده و میل کنید.
پودر : ۸ گرم پودر قهوه سبز را درون آب جوش بریزید و به آن ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا به اصطلاح دم بکشد و بعد میل کنید. برای سهولت در صاف نمودن می توان از فرنچ پرس یا پور اُور استفاده کرد.
با انجام همین عمل ساده شما در تمام طول روز هم از انرژی و کارایی بیشتر بر خوردار خواهید بود و هم از فواید قهوه سبز بهره مند می شوید. دوستان عزیز توجه داشته باشید که خوردن صبحانه در این رژیم غذایی الزامی است.چرا که با خوردن صبحانه میل کمتری به خوردن خوراکی های میان وعده پیدا می کنید.

 

نکته های مهم درباره قهوه سبز


هر خوراکی به تناسب فواید خود دارای مضراتی نیز هست. اما نوشیدن قهوه سبز به میزان مناسب که پیش از این ذکر شد ضرر خاصی ندارد. اما توصیه می شود در بیماران قلبی ،خانمهای باردار و زمان شیردهی پیش از مصرف با پزشک مشورت شود.

قهوه سبز در مقایسه با داروهای شیمیایی برتری بسیاری دارد،چرا که عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

دانه قهوه پس از چیده شدن در مزرعه رنگ سبز دارد اما به علت داشتن آب هنوز قابل استفاده نیست.باید مدتی استراحت کند تا خشک و تقریبا ترد شود.دانه قهوه در این حالت به رنگ خاکی است.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید