Clicky

وبلاگ

خواص فیزیکی کافئین

خواص فیزیکی کافئین

خواص فیزیکی قهوه

کافئین خالص پودر نرم، بی بو، سفید و براقی میباشد . نقطه جوش آن ۲۳۸ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب آن ۱۷۸ درجه سانتیگراد است . وزن مخصوص کافئین ۲ / ۱ است PH آن ۹ / ۶ میباشد . چگالی آن هم ۷ / ۶ است. منبع اصلی کافئین بین مواد غذایی مختلف مانند دانه قهوه، چای و کاکائو میباشد . محتوای کافئین در مواد غذایی بسیار متغیر است . در سال ۲۰۰۴ در اتیوپی (Ethiopia) درختانی پیدا شد که یک پانزدهم گیاهان کافئین دار، کافئین داشتند .
احتمالاً در آینده نزدیک، از این گیاهان جدید برای تهیه نوشیدنیهای قهوه که میزان کمتری کافئین داشته باشند، استفاده می شود .
یک دوز کافئین تقریباً ۱۰۰ میلیگرم است که ۱۵۰ میلی لیتر نوشیدنی قهوه یا یک عدد قرص کافئین، حاوی این مقدار کافئین می باشد .
قهوه ها از نظر میزان کافئین بسیار باهم متفاوتند، یک فنجان قهوه میتواند بین ۷۵ تا ۲۵۰ میلیگرم کافئین داشته باشد .

چای سیاه نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد که البته به روش دم کردن آن بستگی دارد .
چای سبز خیلی کم کافئین دارد .

نوشابه ها معمولاً کمتر از قهوه کافئین دارند، اما برخی نوشابه های انرژی زا خیلی زیاد کافئین دارند در تهیه نوشیدنیهای غیر الکلی، میزان کافئین موجود در آنها توسط سازندگان به دقت کنترل میشود . معمولاً هر چه میزان کافئین این نوع نوشیدنیها بالاتر باشد، محبوبیت آنها بیشتر می شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید