Clicky

وبلاگ

مهم ترین ویژگی دانه قهوه تازه

مهم ترین ویژگی دانه قهوه تازه

 

 دانه های قهوه تازه، اولین و مهم ترین عاملی است که می توان از قهوه بهترین مزه  و کیفیت را بگیرید.

اما تصور کنید وقتی و که داخل پاکت های قهوه , دانه قهوه تازه وجود داشت و ما برای آماده سازی قهوه باید چقدر زمان صرف میکردیم تا دانه روست بشه و به طعم مورد علاقه ما نزدیک باشه و نسوزه و برشته نشه و مناسب با طبع ما بشه....

قطعا یه اتفاق سخت و نچسب میشد و احتمالا به جای حال خوب  خسته از آماده سازی قهوه میشدیم .

پس اینجاست که بلک کافی و همکاران در صنعت قهوه به فکر دلچسب کردن قهوه برای شما به وجود آمادن تا نصف راه و در واقع قسمت سخت آماده سازی قهوه و براتون انجام بدن تا شما قهوه تازه ولی با روست خوب و تحویل بگیرید.

اما سوال اینجاست !!!!

چرا انقدر قهوه تازه اهمیت داره ؟؟؟

بریم تا داخل این مقاله کمی دربارش با هم گپ بزنیم .

تازگی  در مورد قهوه به چه معناست؟

 

ما اینجاییم تا با زبان ساده به شما یاد بدیم تازگی قهوه چیه و اصلا چرا انقدر مهم .

برای پاسخ دادن به این پرسش، ما نیاز به غرق شدن در فعل و انفعال های شیمیایی و فیزیکی و آنچه که در دانه های قهوه، در اثر روست کردن (بودادن) آنها در حرارت بالا اتفاق می افتد، داریم.

نمیدونم تا حالا روست کردن قهوه و امتحان کردین یا نه ولی برای توصیف این لحظه باید بهتون بگم 

در لحظه ای که  شما دانه های قهوه خام را به حالت خوشمزه قهوه ای بو می دهید، شما عاشق عطر و بو طبیعی آنها می شوید، ولی عطر و روح قهوه شروع به تضعیف می کند.

اساسا، ساختار شیمیایی حبوبات تغییر می کند و پس از آن، آنها شروع به از دست دادن طعم و عطر های مطلوب خود می کنند و می توانند طعم های نامطلوب و نا خواسته را تجمع می دهند و بو محیط اطراف خود را، جذب می کنند.

برخی از مهمترین ترکیبات شیمیایی مانند: رایحه و بوی شیرین “آلدئیدها” (Aldehydes) و پیرازین (Pyrazines) که به سرعت با تماس با هوا حتی قبل از بسته بندی کردن، تبخیر می شوند- و حتی در شرایط کم اکسیژن و یا در داخل بسته بندی های خلاء قهوه نیز این فرآیندها ناگزیر انجام می شوند.

چرا تاریخ روست مهم است ؟

دلیل توجه به تاریخ روست روی بسته های قهوه ای که خریداری می کنید, مهم است؟

ما معمولا دانه های قهوه و به صورت بسته ای خریداری میکنیم که شامل دانه های قهوه که روست شده اند، خنک شده، یا به صورت دانه یا آسیاب در قوطی یا بسته بندی قرار داده می شوند هستند .

تا زمانی که آنها را به خانه بیاورید، ممکن است چند هفته یا حتی ماه از روست کردن دانه ها گذشته باشد.

این یک مشکل است، چون دانه های قهوه لحظه به لحظه که از زمان روست یا بودادن آنها می گذرد، عطر و طعم خود را از دست می دهند. 

به طور مثال طعم و مزه “اسپرسو تازه” بهتر است زیرا به واقعیت طعم آن قهوه نزدیکتر است و در طعم آن غنای بیشتری وجود دارد.

 

اهمیت دانه های تازه بو داده برای عطر و طعم:

بین دانه های قهوه ی خام (دانه سبز قهوه) و قهوه تازه روست شده تفاوت بزرگی وجود دارد.

یکی از اهمیت های دانه های قهوه تازه بو داده این است که: عطر و طعم  واقعی قهوه را در بهترین حالت خود ارائه می کند در حالی که قهوه نگهداری شده، ممکن است طعم تلخ و کهنه داشته باشد.

دانه ی قهوه تازه روست شده همچنین نوعی قهوه را ارائه می دهد که به طور طبیعی سرزنده و شیرین است و مشخصات عطر و طعم خاص برخی از دانه های قهوه را قویتر احساس و در نهایت می توان تازگی قهوه را ساده تر چشید. دانه های قهوه تازه بو داده همچنین به شما اجازه می دهد که عطر و بو فزاینده ای را تجربه کنید.

عطر قهوه:

عطر قهوه یکی از ویژگی های مهم است که باعث اضافه شدن سیری از “تجربه قهوه خوب و کامل” می شود. هنگامی که شما فرصتی برای بوییدن دانه های روست نشده را به دست می آورید و شما یک قهوه خام را بوکرده اید، اما زمانیکه که شما یک مشت از دانه های قهوه تازه روست شده را استشمام می کنید، خواهی فهمید که قهوه واقعی چه بوی مطبوعی دارد.

عطر و بوی دلپذیر و شدید دانه های قهوه تازه بو داده، همچنین دارای خاصیت درمانی است و توانایی بیدار کردن و تحریک حس ها و رها کردن آندورفین ها Endorphins (مسکن‌ طبیعی بدن) را دارد.

دانه های قهوه تازه روست شده همچنین مهم هستند زیرا باعث می شود که برای دوستداران قهوه، کیفیتی منحصر بفرد در هرفنجان قهوه ای را که آنها می نوشند، به ارمغان آورد. و در نهایت بهترین دانه های قهوه تازه روست شده که توسط روسترهای بسیار ماهر در دوره پخت ها آماده می شوند، در دسترس می باشند.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید