Clicky

وبلاگ

انواع آسیاب

آسیاب قهوه چگونه بر طعم قهوه تاثیر میگذارد


یکی از مراحل مهم در تهیه قهوه، آسیاب قهوه است .
آسیاب قهوه نسبت به نوع نوشیدنی ای که می خواهیم تهیه کنیم متغییر است.
پس از آن که قهوه از مزرعه به کارخانه می رود و در آنجا رست می شود ، کمی زمان لازم است تا قهوه دی گس (degass) شود و گاز خود را از دست بدهد. پس از مرحله فوق قهوه یا به صورت دانه بسته بندی می شود و یا در کارخانه آسیاب می شود.
بهترین زمان مصرف قهوه چند لحظه پس از آسیاب آن است زیرا قهوه آسیاب شده کم کم عطر و طعم خود را از دست می دهد. به این دلیل بهتر است قهوه را به صورت دانه تهیه کرده و خود آسیاب کنیم.

آسیاب قهوه درجه های مختلف دارد و هر کدام از این درجه ها برای یک نوع نوشیدنی است.

 

 آسیاب قهوه ترک


آسیاب قهوه ترک بسیار ریز است همچون آرد به قدری که توانایی جدا کردن پودر از نوشیدنی بعد از تهیه آن مقدور نیست به این دلیل پودر قهوه ترک با نوشیدنی خورده می شود.

آسیاب قهوه اسپرسو


آسیاب قهوه اسپرسو از قهوه ترک کمی درشت تر است به قدری که پودر قهوه از صافی پورتافیلتر رد نشود اما نباید زیاد درشت باشد چون عصاره ی قهوه گرفته نمی شود و قهوه غلظتش را از دست می دهد.

 

آسیاب قهوه فرانسه 


آسیاب قهوه فرانسه از اسپرسو نیز درشت تر است به قدری که دانه های قهوه توسط صافی فرنچ پرس گرفته میشود.
 


آسیاب قهوه در کافی شاپ ها


آسیاب قهوه در کافی شاپ ها نیز یکی از مهمترین ابزار است . تنظیم کردن آسیاب با دستگاه اسپرسو ساز برای رسیدن به یک اسپرسو ایده آل یک فرایند مهم است. میزان آسیاب در کم یا زیاد بودن غلظت و کرمای قهوه تاثیر گذار است. اما انتخاب یک آسیاب خوب و مناسب بستگی به نوع کاربری آن دارد. آسیاب های دستی خانگی نیز می توانند قهوه را آسیاب کنند. برای یک کافی شاپ یک آسیاب با توانایی آسیاب قهوه در درجه فرانسه و اسپرسو کافی است. (آسیاب صنعتی ) اما برای قهوه فروش ها آسیاب باید بتواند قهوه را در اندازه قهوه ترک آسیاب کند. یک باریستای خوب باید بتواند آسیاب خود را با دستگاه خود به خوبی ست کند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید