Clicky

وبلاگ

معرفی دانه قهوه و انواع آن

معرفی دانه قهوه و انواع آن

در واقع به تخم گیاه قهوه یا بذر آن دانه قهوه گویند. این دانه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از طعم و مزه متفاوتی برخوردارند. از این رو، هر شخصی طبق سلیقه خود می تواند یکی از آنها را انتخاب نموده و از نوشیدنش لذت ببرد. امروزه با توجه به صنعت جدید قهوه، نوع دانه های قهوه بسیار حائز اهمیت می باشند. چرا که هر کمپانی طبق اصول خاصی که دارد، درصدی از آنها را در محصولات خود استفاده می کنند. در ادامه شما را با دو نوع اصلی و مهم دانه های قهوه آشنا می کنیم و به بررسی آنها می پردازیم.

 

دانه قهوه و انواع آن

                                                              معرفی دانه قهوه و انواع آن

 

 

آشنایی با دو نوع رایج دانه قهوه

عربیکا

دانه قهوه عربیکا کیفیت بالاتری در مقایسه با دانه های دیگر قهوه دارد و به دلیل طعم و عطر جذاب، از محبوبیت بیشتری در بین افراد برخوردار است. عربیکا بیشتر در آمریکای لاتین کشت می شود و به صراحت می توان بیان نمود که اکثر قهوه های در حال فروش دنیا مربوط به این نوع دانه قهوه می باشند. علاوه بر آن، درصد بالایی از تولیدات قهوه را نیز شامل می شود.

  ربوستا

دانه قهوه ربوستا با دارا بودن دانه های تلخ تر بیشتر برای تهیه اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ربوستا برای افرادی که تمایل به نوشیدن قهوه تلخ دارند، بهترین گزینه به حساب می آید. لازم به ذکر است که میزان کافئین ربوستا دو برابر کافئین موجود در عربیکا می باشد.

حرف آخر

در حال حاضر قهوه به قسمت مهمی از فرهنگ بشر تبدیل شده است و بیشترین حجم صادرات را بعد از نفت در جهان دارد. بهتر است بدانید که اولین دانه قهوه در قرن نهم میلادی کشف شد و سپس در آسیا و اروپا توسعه یافت. برای انتخاب قهوه، باید در ابتدا به طعم و عطر و خصوصیات دانه آن دقت نمایید.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید