Clicky

وبلاگ

قهوه، نوشیدنی معجزه‌آسا

 

بعد از یک روز کاری پرتکاپو و شلوغ شاید تنها یک فنجان قهوه بتواند نشاط و سرزندگی را به شما بازگرداند. برای اینکه بدانید دانه قهوه چه اثراتی بر روح و جسم انسان دارد و انواع قهوه کدام است با ما در ادامه همراه باشید.

 

قهوه، نوشیدنی معجزه‌آسا

                                                     قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی جهانی با طعمی دلنشین

 

قهوه، نوشیدنی معجزه‌آسا

قهوه نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است. این نوشیدنی از دانه‌های بوداده و آسیاب شده قهوه به دست می‌آید. دانه‌های قهوه پس از برداشت، دستخوش تغییر می‌شوند. به این فرایند، فرآوری دانه قهوه گفته می‌شود. این گیاه به صورت بومی در مناطق گرمسیر قاره آمریکا و آسیا رشد می‌کند.

در مورد خواص معجزه‌آسا قهوه تاکنون مطالعات و پژوهش‌های علمی بسیاری انجام شده است. اگر در مورد این خواص بدانید نوشیدن قهوه را هرگز رها نخواهید کرد. البته مانند هر خوراکی دیگری نوشیدن بیش از اندازه قهوه نیز معایب خاص خود را دارد. اما اگر در مصرف قهوه، اعتدال را رعایت کنید به زودی آثار شگفت‌انگیز آن را به چشم خواهید دید.

بیشتر افراد، قهوه را به طعم تلخ آن می‌شناسند. همین تلخی، طعم دلنشینی را به خاطر همگان می‌آورد. سابقه مصرف این نوشیدنی قدمت بسیار دارد. بسیاری از افراد در خاطرات خوش و غم‌انگیز خود در گوشه‌ای دنج از یک کافه، بالکن خانه یا زیر یک درخت، نوشیدن قهوه را تجربه کرده‌اند. بنابراین قهوه برای بسیاری از مردم یادآور احساسات، خاطرات و لحظات گذشته است.

              خواص قهوه

قهوه خواص شگفت‌انگیز بسیاری دارد.

 

جمع خواص شگفت‌انگیز در یک نوشیدنی

شاید اغلب مردم برای رفع خستگی یا بیدار ماندن در طول شب قهوه می‌نوشند. باید بدانید این موارد فقط جزء کوچکی از خواص مهم قهوه است. از میان این خاصیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش‌گیری از ابتلا به سرطان: با توجه به پژوهش‌های علمی معتبر، مصرف مداوم قهوه از التهاب سلول‌ها جلوگیری می‌کند. بدین‌گونه از سرطانی شدن سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری می‌شود. علاوه بر آن وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه اثر ضد سرطانی آن را دو چندان می‌کند. سرطان‌های پروستات و پستان از جمله سرطان‌های مهمی هستند که با مصرف قهوه می‌توان از ابتلا به آن‌ها پیش‌گیری کرد.

  • کاهش ابتلا به آلزایمر: آیا از ابتلا به آلزایمر هراس دارید؟ شما می‌توانید با نوشیدن قهوه به شرط داشتن ورزش منظم و تغذیه سالم از آلزایمر دوری کنید. مطالعات نشان داده 65 درصد افرادی که قهوه مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

  • پیش‌گیری از بیماری‌های مختلف: به جز مواردی که در بالا مطرح شد نوشیدن قهوه می‌تواند از ابتلا به دیگر بیماری‌ها نیز جلوگیری کند. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری‌های مربوط به کبد و کاهش سکته از جمله مزایای بهره‌مندی از این نوشیدنی شگفت‌انگیز است.

خواص دانه قهوه

 به کمک یک فروشگاه معتبر قهوه شما می‌توانید از خریدتان، یک تجربه بی‌نظیر داشته باشید.

 

  • رفع کسالت و خستگی و بازگشت نشاط به بدن: به خاطر ترکیبات خاص قهوه از جمله کافئین، مصرف این نوشیدنی می‌تواند خستگی شما را رفع کند. معمولا 45 دقیقه زمان می‌برد تا آثار حاصل از نوشیدن قهوه در  بدن ظاهر شود. آثاری هم‌چون نشاط، افزایش تمرکز، رفع خستگی و خوش خلقی. البته این زمان در افراد مختلف با توجه به سیستم عصبی متفاوت ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

  • کمک به فرایند چربی‌سوزی بدن: بعضی مطالعات بیان می‌کنند چنانچه پیش از شروع ورزش از قهوه استفاده کنید می‌توانید تا 11 درصد میزان سوخت و ساز و چربی‌سوزی بدن خود را افزایش دهید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای لاغر شدن هستید می‌توانید از این نوشیدنی دلنشین بهره ببرید.

  • افزایش طول عمر: با کاهش بیماری‌های انسانی به علت مصرف قهوه، به طبع طول عمر آدمی افزایش می‌یابد. به علاوه نوشیدن قهوه موجب حفاظت از قلب و عروق می‌شود. بر اساس آمار، نوشیدن قهوه می‌تواند 10 الی 15 درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی، آریتمی‌های خطرناک و سکته مغزی را کاهش دهد.

خرید دانه قهوه و قهوه‌ جوش

شما می‌توانید قهوه را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید. چنانچه به صورت حضوری برای خرید به فروشگاه مراجعه کنید می‌توانید توضیحاتی از فروشنده دریافت کنید و خرید خود را انجام دهید. اما برای سهولت کار خیلی از افراد، خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند. اغلب اوقات خرید آنلاین می‌تواند بسیار به صرفه باشد.

برای خرید دانه قهوه به صورت آنلاین بهتر است ابتدا انواع مختلف دانه قهوه را بشناسید. سپس با توجه به نوع قهوه و ذائقه خودتان، دانه قهوه مناسب را برگزینید و سفارش دهید. در ادامه به برخی از انواع قهوه اشاره خواهیم کرد.

خواص قهوه                                          دانه‌های قهوه در 4 گروه مهم طبقه بندی می‌شوند.

انواع دانه قهوه

به طور کلی می‌توان دانه‌های قهوه را در 4 گروه دسته ‌بندی کرد. عربیکا، روبوستا، اکسلسا و لیبریکا انواع مهم دانه‌های قهوه هستند. به عبارتی دانه‌های قهوه اسم‌های مختلفی دارند که معمولا در این 4 گروه اصلی قرار می‌گیرند.

از انواع دانه‌های قهوه می‌توان به دانه قهوه اتیوپی، کلمبیا، رواندا، دوج، سالوادور، مکزیک، گلف و تانزانیا اشاره کرد. البته دیگر دانه‌های قهوه از قبیل روما، پرو، میلانو، هاوس بلند، هانی و باریستا را نیز می‌توان در بازار پیدا کرد. برای خرید مجازی، فروشگاه قهوه معتبری بیابید تا انواع مختلف این دانه‌های قهوه را برای فروش داشته باشد و خرید شما به آسانی صورت گیرد.

به غیر از مقوله قهوه و دانه آن، وسایل دیگری برای تهیه یک فنجان قهوه با کیفیت مورد نیاز است. از جمله این وسایل می‌توان به قهوه جوش، آسیاب و فیلتر اشاره کرد. امروزه قهوه‌سازهای مختلفی در بازار هست که با توجه به نوع کاربری آن‌ها می‌توانید یکی را خریداری کنید و از نوشیدن قهوه لذت ببرید. معمولا قهوه‌ جوش‌ها بر اساس نوع دم کردن متفاوت قهوه، انواع مختلفی دارند. مثلا قهوه جوش به منظور دم کردن قهوه ترک یا اسپرسو متفاوت است. از انواع قهوه‌سازها می‌توان به آئروپرس، فرنچ پرس، موکاپات، قهوه جوش ترک، لواک و اسپرسوساز اشاره کرد.

دستگاه قهوه ساز

 

برای تهیه یک فنجان قهوه از دانه‌های قهوه، وسایلی از قبیل قهوه جوش، آسیاب و فیلتر نیاز است.

با توجه به مشغله افراد در خریدهای روزانه می‌توان خرید از فروشگاه‌های آنلاین را امتحان کرد. البته دقت به اعتبار فروشگاه و کیفیت محصولات آن بسیار ضروری است. اگر شما برای خرید دانه قهوه و قهوه جوش به یک فروشگاه آنلاین مراجعه کنید از مزیت‌های جالبی بهره‌مند خواهید شد. یک فروشگاه آنلاین قهوه، علاوه بر محصولاتی که دارد می‌تواند به شما در مورد قهوه و انواع آن اطلاعات بدهد. مقاله‌های بسیاری در سایت برای علاقمندان بارگذاری کند. چه بهتر که تعدادی ویدیو آموزشی به منظور آموزش نحوه آماده سازی و دم کردن انواع قهوه در دسترس شما قرار دهد. این‌گونه شما می‌توانید یک خرید با کیفیت را تجربه کنید. پس از طی همه این مراحل، نوشیدن یک فنجان قهوه با طعم دلنشین خیلی میچسبد.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید